η έννοια της ευτυχίας, kakopoii8ike, o nus, έχει μάθει, να δυσπιστεί, otan tin noume, kai epidi, η ευτυχία, kakws, perisotero sinnoi8ike, me kakes parel8uses ιδεes
-
eksaitias αδιεξόδου στο οποίο έχει περιέλθει η σύγχρονη φιλοσοφική σκέψη, ακολουθώντας τη γενικότερη αναθεώρηση των αξιών, ενός πολιτισμού σε κρίσιμη καμπή
eksaitias αδιεξόδου στο οποίο έχει περιέλθει η σύγχρονη psixologική σκέψη, ακολουθώντας τη γενικότερη αναθεώρηση των αξιών, ενός πολιτισμού σε κρίσιμη καμπή
-
Ενώ υποτίθεται ότι η σύγχρονη psixologική σκέψη, διαφωνεί με τη μοιρολατρική στάση, εντούτοις, αποστερεί το άτομο από την ευθύνη της προσωπικής του ευτυχίας, για να την εναποθέσει, "ρεαλιστικά", σε κάποιους mi filosofikus mi pantikus mi kalosinatus mi kakus φορείς!
-
Ενώ υποτίθεται ότι η σύγχρονη φιλοσοφική σκέψη, διαφωνεί με τη μοιρολατρική στάση, εντούτοις, αποστερεί το άτομο από την ευθύνη της προσωπικής του ευτυχίας, για να την εναποθέσει, "ρεαλιστικά", σε κάποιους φαντοματικούς, τεχνοκρατικούς, κοινωνιο-πολιτικούς φορείς!
-
-
eksaitias αδιεξόδου στο οποίο έχει περιέλθει η σύγχρονη φιλοσοφική σκέψη, ακολουθώντας τη γενικότερη αναθεώρηση των αξιών, ενός πολιτισμού σε κρίσιμη καμπή
eksaitias αδιεξόδου στο οποίο έχει περιέλθει η σύγχρονη psixologική σκέψη, ακολουθώντας τη γενικότερη αναθεώρηση των αξιών, ενός πολιτισμού σε κρίσιμη καμπή
-
Ενώ υποτίθεται ότι η σύγχρονη psixologική σκέψη, διαφωνεί με τη μοιρολατρική στάση, εντούτοις, αποστερεί το άτομο από την ευθύνη της προσωπικής του ευτυχίας, για να την εναποθέσει, "ρεαλιστικά", σε κάποιους mi filosofikus mi pantikus mi kalosinatus mi kakus φορείς!
-
Ενώ υποτίθεται ότι η σύγχρονη φιλοσοφική σκέψη, διαφωνεί με τη μοιρολατρική στάση, εντούτοις, αποστερεί το άτομο από την ευθύνη της προσωπικής του ευτυχίας, για να την εναποθέσει, "ρεαλιστικά", σε κάποιους φαντοματικούς, τεχνοκρατικούς, κοινωνιο-πολιτικούς φορείς!
-
είναι νοεί αδύνατον ν' βελτιώσω την ζωή μου ανθρώπου, αν δεν βελτιώσω την νόησή μου
είναι νοεί αδύνατον ν' αλλάξει η ζωή του ανθρώπου, αν δεν αλλάξει την νόησή του. allakziez..
είναι φύσει αδύνατον ν' αλλάξει η ζωή του ανθρώπου, αν δεν αλλάξει την νόησή του.
-
είναι νοεί αδύνατον ν' αλλάξει η ζωή του ανθρώπου, αν δεν αλλάξει την νόησή του. allakziez..
είναι φύσει αδύνατον ν' αλλάξει η ζωή του ανθρώπου, αν δεν αλλάξει την νόησή του.
-
η σύγχρονη επιστήμη διαφωνεί απολύτως με τις απόψεις των αρχαίων σοφών
η ψυχολογία διαφωνεί απολύτως με τις απόψεις των αρχαίων σοφών
Το πάν καινούριο-είναι ένα καλά ξεχασμένο παλιό.
Σ'ένα άρθρο που δημοσιεύτηκε στη "Liberation", ο Γάλλος φιλόσοφος Φρανσουά Νταγκονιέ υποστηρίζει ότι η αρχαία Ελληνική σοφία, ειδικά εκείνη των Επικούρειων και των Στωικών, δε μπορεί να βοηθήσει το σύγχρονο άνθρωπο στην αναζήτηση της ευτυχίας διότι τάχα:
A)δεν είναι προσιτή παρά μόνο στους σοφούς ή τουλάχιστον σε αυτούς, που μπορούν να κατανοήσουν τους νόμους του σύμπαντος!
B)η λύση της μας συμφιλιώνει μοιρολατρικά με τη δυστυχία!
Στη συνέχεια αναφέρεται στην κατάρριψη του ουτοπιστικού ιδεώδους της συναινετικής κοινωνίας των πολιτών του 18ου αιώνα, κάτω από την κυριαρχία της αστικής τάξης, καθώς και στην απομυθοποίηση του σοσιαλιστικού ιδεώδους της ευτυχίας. Σύμφωνα με τον Νταγκονιέ η έννοια της ευτυχίας, όχι μόνο έχει χάσει τη γοητεία της σήμερα, αλλά ο πολίτης έχει μάθει να δυσπιστεί σε κάθε αναφορά της, αφού το "όνειρο της ευτυχίας" χρησίμευσε σαν λάβαρο οπισθοδρομικών ιδεολογιών. Καταλήγοντας, ο Γάλλος διανοητής υποστηρίζει ότι πρέπει να μετατοπίσουμε το "απατηλό πρόβλημα της ευτυχίας", να το αφαιρέσουμε από τον ηθικολόγο για να το αναθέσουμε στην κοινωνιο-πολιτική (sociopolitique), που εντοπίζοντας τις παγκόσμιες ανισορροπίες θα αναζητήσει δυνατές λύσεις που θα μειώσουν τις κραυγαλέες ανισότητες και θα περιορίσουν την αθλιότητα ...;
Οι απόψεις αυτές του Νταγκονιέ είναι πιστή αντανάκλαση του αδιεξόδου στο οποίο έχει περιέλθει η σύγχρονη φιλοσοφική σκέψη, ακολουθώντας τη γενικότερη αναθεώρηση των αξιών, ενός πολιτισμού σε κρίσιμη καμπή.Ενώ υποτίθεται ότι διαφωνεί με τη μοιρολατρική στάση, εντούτοις, αποστερεί το άτομο από την ευθύνη της προσωπικής του ευτυχίας, για να την εναποθέσει, "ρεαλιστικά", σε κάποιους φαντοματικούς, τεχνοκρατικούς, κοινωνιο-πολιτικούς φορείς! Δε μας ξαφνιάζει αυτή η στάση, αν θυμηθούμε τα λόγια του Φ.Νίτσε, μέσα από το στόμα του "Ζαρατούστρα":
"Όλοι εσείς διάσημοι φιλόσοφοι, έχετε υπηρετήσει τους ανθρώπους και τις ανθρώπινες δεισιδαιμονίες, δεν έχετε υπηρετήσει την αλήθεια.Και γι'αυτόν ακριβώς το λόγο σας έχουν πληρώσει με σεβασμό".
Η σύγχρονη φιλοσοφία μοιάζει να έχει χάσει το πνεύμα της και μαζί με αυτό και τον βαθύτερο προορισμό της, που είναι η αποκάλυψη της Αλήθειας και ο φωτισμός της πορείας του ανθρώπου προς την αυτογνωσία, την αυτοεκπλήρωση και την ευδαιμονία.
Η φιλοσοφία δεν είναι πια Σοφία, από τη στιγμή που δε σφυρηλατείται από την εμπειρία, αλλά μετατρέπεται σε παιχνίδι του νου, σε διανοητική γυμναστική. Δεν είναι πλέον ένας δρόμος για να βρούμε την Αγάπη, την Ομορφιά και την Ευτυχία. Είναι απλά ένα σύστημα, συχνά δυσνόητο, από άδειες λέξεις.Όχι μόνο δε συμπαραστέκεται στην αναζήτηση της πολυπόθητης ευτυχίας, αλλά με τον όγκο της "αυθεντίας"της, συσκοτίζει το μονοπάτι και εμποδίζει τους ανθρώπους να ανακαλύψουν το μυστήριο μέσα τους.
Ένας από τους τους σπουδαιότερους μεταπολεμικούς στοχαστές, ο Ρουμάνος φιλόσοφος Ε.Μ.Σιοράν κάνει μια πολύ ειλικρινή αυτοκριτική: " Οι άλλοι δεν έχουν την αίσθηση ότι είναι τσαρλατάνοι και είναι. Εγώ είμαι όσο κι εκείνοι, αλλά το γνωρίζω και γι'αυτό υποφέρω".
Η φιλοσοφία πρέπει, κατά τον Επίκουρο, να ασχολείται με ζητήματα που έχουν άμεση σχέση με της ανάγκες της ζωής.Ακόμη και στην εποχή του, πολλοί στοχαστές χασομερούσαν με περιθωριακά ζητήματα, με άγονες συζητήσεις και με διαλεχτικά πλάσματα που έδιναν την εντύπωση υψηλής σοφίας.
Ίσως μια αγνή καρδιά και ένας απλός νους είναι πιο κοντά στην αλήθεια και στο βαθύτερο νόημα της διδασκαλίας των αρχαίων Σοφών, απ'ότι πολλοί επαγγελματίες της διανόησης. "Εξομολογούμαι σοι, πάτερ, Κύριε του ουρανού και της γης, ότι απέκρυψας ταύτα από σοφών και συνετών και απεκάλυψaς αυτά νηπίοις" Κατά Λουκά 10:21
Οι θεωρίες για την ευτυχία είναι συνήθως δύο ειδών. Είναι αυτές που μας λένε πως να γίνουμε ευτυχισμένοι αλλάζοντας τις εξωτερικές συνθήκες της ζωής και αυτές που στηρίζονται στη αλλαγή του εαυτού μας. Υπάρχουν πολλές συνταγές, άλλες κομψές και άλλες τελείως ανόητες, που δίνουν πρακτικές οδηγίες για την επίτευξη του επιθυμητού αποτελέσματος. Ο Νταγκονιέ, παρακάμπτοντας με ελαφρότητα την ατομική στάση ζωής, επικεντρώνεται αποκλειστικά στην κοινωνική διάσταση. "Ρεαλιστικά", το μόνο που μπορούμε να αναμένουμε, κατά το Γάλλο φιλόσοφο, είναι να μειωθούν κάπως τα δεινά που δοκιμάζουν την ανθρωπότητα σε συλλογικό επίπεδο. Η ευτυχία σαν θετικό ατομικό βίωμα συναντάται πλέον μόνο στα όνειρα των αφελών!
Στο κοινωνικό επίπεδο, ο εσχατολογικός μύθος της επίγειας ευτυχίας οδηγεί σε άγονες ονειροπολήσεις ή εκφυλίζεται σε δογματικό φανατισμό.Η άρνηση όμως του μύθου ενός λαμπρού μέλλοντος δε μας οδηγεί αυτόματα στην άρνηση της "ρεαλιστικής ουτοπίας", κατά τον Εντγκάρ Μορέν, και της ελπίδας για μια ουσιαστική μεταβολή στην κοινωνία μας. "Χωρίς ένα ιδανικό πρότυπο,χωρίς τη βούληση να σχεδιάσουμε το μέλλον, υποτασσόμαστε άνευ όρων στην κυριαρχία της παγκόσμιας αγοράς." Ο πολίτης οφείλει να αγωνίζεται για τη βελτίωση του βιοτικού του επιπέδου, γνωρίζοντας όμως ότι "ουκ επ'άρτω μόνο ζήσεται άνθρωπος".
Στο ψυχολογικό επίπεδο, η ευτυχία και η δυστυχία είναι πλευρές του ίδιου νομίσματος.Κάθε προσπάθεια διαχωρισμού τους είναι μάταιη και οδηγεί αναπόφευκτα σε περισσότερη δυστυχία. Η δυστυχία, κατά παράδοξο τρόπο, δημιουργεί τις συνθήκες μέσα από τις οποίες μπορούμε να αισθανθούμε ευτυχία. Μόνο ο φυλακισμένος ξέρει τι θα πεί ελευθερία, ενώ ο άρρωστος εκτιμά πλήρως την υγεία ...;.Η "ευ-δυστυχία" είναι λοιπόν κάτι το πολύ εύθραυστο και υποκειμενικό.
Στο ανώτερο πνευματικό επίπεδο, ο στόχος δεν είναι η ευτυχία, αλλά η ευδαιμονία (μακαριότητα), που βρίσκεται πέρα από κάθε δυισμό και είναι νηφάλια, ήρεμη, δροσερή.
Είναι έκσταση χωρίς καμιά αναστάτωση. Από τη στιγμή που κατακτήσει κανείς αυτή την κατάσταση, διαλύεται κάθε εσωτερική αναταραχή ("λύεται πας ο της ψυχής χειμών",κατά τον Επίκουρο). " Αληθινά αισθανόμαστε (πιεστική) την ανάγκη για ηδονή,ότανυποφέρουμε από την έλλειψη αυτής της πληρότητας ...;Η τύχη για τον σοφό δεν είναι μια θεότης, όπως για τις μάζες και δεν δίνει κανένα καλό ή κακό καθαριστικό για την μακάρια ζωή.Γι'αυτό είναι προτιμότερο να είσαι άτυχος, αλλά σοφός (ευλογίστως ατυχείν), παρά τυχερός και ανόητος (αλογίστως ευτυχείν)."
Η ευδαιμονία ως προορισμός και μοίρα του ανθρώπου, σημαίνει ταυτόχρονα ένωση με το Θείο ή με την Κοσμική Ενέργεια, ή με τους όρους της Ανατολής: αρμονία με το Ταο, την Μόκσα ή τη Νιρβάνα. "Ο άνθρωπος που έχει κατακτήσει την αταραξία ζει σαν Θεός μεταξύ των ανθρώπων"(Επίκουρος:Επιστολή προς Μενοικέα)
Αυτή η υπέρτατη τάξη ευτυχίας δεν είναι το αποτέλεσμα δράσης, αλλά μάλλον του "ανοίγματος" σ'αυτήν. Όπως έλεγε ο Καζαντζάκης : "Δεν υπάρχουν δρόμοι προς τον Θεό, μονάχα γκρεμός.Πήδα μέσα του!" Η δράση έγκειται περισσότερο στην άρση των εμποδίων για την αποκάλυψή της. Σύμφωνα με τις μεγάλες αρχαίες φιλοσοφικές παραδόσεις, η δυστυχία του ανθρώπου πηγάζει από την υπαρξιακή αγωνία που συνοδεύει την αίσθηση της απομόνωσής του από τη "ζωή" και την "πραγματικότητα" στο σύνολό της. Από την άλλη, η μακαριότητα (αίσθηση αρμονίας, πληρότητας και ολοκλήρωσης) συνοδεύει τη συνειδητοποίηση ότι το αίσθημα της απομόνωσης είναι ψευδαίσθηση. Ο Έριχ Φρομ αναρωτιόταν αν η ψυχασθένεια, η αυτοκτονία, ο αλκοολισμός και τα ναρκωτικά δεν είναι παθολογικοί δρόμοι φυγής από μιά αφόρητη κατάσταση, που δεν κατορθώνει να ικανοποιήσει τις ουσιαστικές ανθρώπινες ανάγκες για ενότητα, δημιουργία, υπέρβαση, νόημα-προσανατολισμό, ρίζωμα, ταυτότητα, αυτοπραγμάτωση. Η επιθυμία για "επιστροφή στο σπίτι" δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται μονόπλευρα σαν παλινδρόμηση ή επιθυμία για επιστροφή στη μήτρα, αλλά σαν ένα δυνάμει προοδευτικό φαινόμενο συμφιλίωσης και εναρμόνισης με τη Φύση και με την ίδια την πνευματική μας υπόσταση. Στην ουσία, ακόμη και αυτός που θεωρεί τον εαυτό του ξέχωρο και εξατομικευμένο, είναι ριζωμένος στην οικουμενική και αδιαίρετη Αλήθεια, που εκδηλώνεται στο κάθε τι. Η ευδαιμονία λοιπόν, βρίσκεται στην ανεπιφύλακτη και αβίαστη αποδοχή αυτού που είμαστε και όχι στις άκαρπες προσπάθειες να γίνουμε κάτι άλλο. Η αληθινή αποδοχή του εαυτού κρύβει κάποιο μυστήριο, αφού όπως έλεγαν οι Πυθαγόρειοι: "η γνώση του εαυτού σε οδηγεί στη γνώση του κόσμου και των Θεών".
Η αποδοχή της Ζωής, η παραίτηση από το άσκοπο κυνηγητό της ευτυχίας και η εγκατάλειψη στην Κοσμική Θέληση, δε σημαίνουν αυτόματα αδράνεια, μοιρολατρία και παθητικό συμβιβασμό με τη δυστυχία. Αντίθετα μάλιστα! Ο ολοκληρωμένος άνθρωπος εκπληρώνει συνεπέστερα όλες του τις υποχρεώσεις και διαδραματίζει καλύτερα τον κοινωνικό του ρόλο, συμβάλλοντας στη βελτίωση των εξωτερικών συνθηκών. Εσωτερικά όμως παραμένει "παρατηρητής", διατηρώντας την ηρεμία και την αρμονία, μέσα στο θόρυβο και τη σύγχυση της καθημερινότητας. Η λύτρωση από τη δυστυχία, λοιπόν, δεν απορρέει από την άρνηση των εγκοσμίων, αλλά από την εγκατάλειψη της ταύτισης-προσκόλλησης. Είναι η απάρνηση των ονειρικών προβολών της επιθυμίας, για να αγκαλιάσουμε αυτό που είναι εδώ και τώρα. Αυτή την αλχημιστική σύνθεση των "αντιθέτων" εκφράζει παραστατικά ο "Ζορμπάς ο Βούδας", που αντιπροσωπεύει το μοντέλο του καινούργιου ανθρώπου κατά τον Οsho.
Η συνειδητοποίηση του Εσωτερικού Πυρήνα της Ύπαρξης, μας χαρίζει μια ανεξάντλητη πηγή ευεξίας και ζωντάνιας, που δε μας εγκαταλείπει ούτε στις πιο δύσκολες στιγμές.
-
όταν δεν νοούμε την παντική νόηση νοούμε δυσαρέστιες.
-
Ο σκοπός τις περισσότερες φορές είναι η ερμηνεία των λέξεων είτε μιας γλώσσας σε συγκεκριμένη ιστορική περίοδο, ή των γλωσσικών ιδιωμάτων των όρων ενός κλάδου, των επιστημών γενικώς, ανεξαρτήτως γλώσσας, της ιδιωματικής γλώσσας ενός συγγραφέα.
Η ανάλυση της γλώσσας χαρακτηρίζει κυρίως τα γλωσσικά λεξικά.
Η ανάλυση της ετυμολογίας των λέξεων χαρακτηρίζει ως στόχος τα ετυμολογικά λεξικά, η περιγραφή της σημασίας των λέξων τα εγκυκλοπαιδικά λεξικά, ενώ η ορθή γραφή τα ορθογραφικά λεξικά.
Υπάρχουν επίσης λεξικά ανωμάλων ρημάτων, λεξικά εννοιών καθ' ομάδας κ.λπ.
-
-
-
η ψυχολογία διαφωνεί απολύτως με τις απόψεις των αρχαίων σοφών
Το πάν καινούριο-είναι ένα καλά ξεχασμένο παλιό.
Η σύγχρονη φιλοσοφία έχει χάσει το πνεύμα της,την εσωτερικότητά της.
Η σύγχρονη ψυχολογία έχει χάσει το πνεύμα της,την εσωτερικότητά της.
Η Δύση έχει χάσει το πνεύμα της,την εσωτερικότητά της.
στην σύγχρονη ορθολογιστικά σκεπτόμενη φάση-στάση-θέση-σκηνή, έχομε χάσει το ενδιαφέρον για το ασυνήθιστο και το μυστηριώδες.
Η Δύση ψυχολογία φιλοσοφία έχάσαν το πνεύμα,την εσωτερικότητά.
Η σύγχρονη ορθολογιστικά σκεπτόμενη φάση-στάση-θέση-σκηνή, έχάσαν το πνεύμα,την εσωτερικότητά ενδιαφέρον για το ασυνήθιστο και το μυστηριώδες θέμα-στοιχείο.
-
Η σύγχρονη ψυχολογία έχει χάσει το πνεύμα της,την εσωτερικότητά της.
Η Δύση έχει χάσει το πνεύμα της,την εσωτερικότητά της.
στην σύγχρονη ορθολογιστικά σκεπτόμενη φάση-στάση-θέση-σκηνή, έχομε χάσει το ενδιαφέρον για το ασυνήθιστο και το μυστηριώδες.
Η Δύση ψυχολογία φιλοσοφία έχάσαν το πνεύμα,την εσωτερικότητά.
Η σύγχρονη ορθολογιστικά σκεπτόμενη φάση-στάση-θέση-σκηνή, έχάσαν το πνεύμα,την εσωτερικότητά ενδιαφέρον για το ασυνήθιστο και το μυστηριώδες θέμα-στοιχείο.
-
συγκεκριμένες απαντήσεις στα ερωτήματα
Η έλλειψη εμπιστοσύνης προς την σύγχρονη ψυχολογία
Η έλλειψη εμπιστοσύνης προς την ψυχολογία
σοβαρό εμπόδιο για την καλλιέργεια της ψυχής έιναι η έλλειψη εμπιστοσύνης
σοβαρό εμπόδιο ψυχής έιναι η έλλειψη εμπιστοσύνης
σοβαρό εμπόδιο έιναι η έλλειψη εμπιστοσύνης
Η έλλειψη εμπιστοσύνης προς την ψυχολογία
σοβαρό εμπόδιο για την καλλιέργεια της ψυχής έιναι η έλλειψη εμπιστοσύνης
σοβαρό εμπόδιο ψυχής έιναι η έλλειψη εμπιστοσύνης
σοβαρό εμπόδιο έιναι η έλλειψη εμπιστοσύνης
μερη της αλήθειας δύναται να ειναι στις ιδεολογιες της Ανθρωπότητας
η σύγχρονη ψυχολογική επιστήμη άργησε να στεριώσει στη χώρα μας (Hatzichristou, 2002)
-
Οι αρχές της κλασικής ψυχολογίας δεν βοηθούν να ευρεθεί διέξοδος.
-
the modern psychology not inspire us η σύγχρονη ψυχολογία δεν μας εμπνέει
the modern psychology not inspire us
η σύγχρονη ψυχολογία δεν μας εμπνέει
-
was "uninspired" by modern psychology,
«χωρίς έμπνευση" η σύγχρονη ψυχολογία
η σύγχρονη ψυχολογία δεν μας εμπνέει
the modern psychology not inspire us
η σύγχρονη ψυχολογία δεν μας εμπνέει-
χωρίς έμπνευση η ψυχολογία-
was uninspired by psychology-
Τhe modern psychology not inspire us #SarahWhite
was uninspired by psychology-
Τhe modern psychology not inspire us #SarahWhite
was uninspired by psychology-
Τhe modern psychology not inspire us #nakedtherapist
SarahWhite nakedtherapist
-
η σύγχρονη ψυχολογική επιστήμη άργησε να στεριώσει στη χώρα μας (Hatzichristou, 2002)
-
Η έλλειψη της εμπιστοσύνης προς την σύγχρονη ψυχολογία κατά κάπιον βαθμό είναι δικαιολογημένη, δηλαδή στις δύσκολες περιστάσεις της ζωής ο άνθρωπος, κατά κανόνα, έχει ανάγκη όχι μόνο από συμπόνια, που μπορεί να του προτείνει ο συνηθισμένος ψυχολόγος, αλλά και ν'ακούσει συγκεκριμένες απαντήσεις στα ερωτήματά του.
-Οι αρχές της κλασικής ψυχολογίας δεν βοηθούν να ευρεθεί διέξοδος.
-
the modern psychology not inspire us η σύγχρονη ψυχολογία δεν μας εμπνέει
the modern psychology not inspire us
η σύγχρονη ψυχολογία δεν μας εμπνέει
-
was "uninspired" by modern psychology,
«χωρίς έμπνευση" η σύγχρονη ψυχολογία
η σύγχρονη ψυχολογία δεν μας εμπνέει
the modern psychology not inspire us
η σύγχρονη ψυχολογία δεν μας εμπνέει-
χωρίς έμπνευση η ψυχολογία-
was uninspired by psychology-
Τhe modern psychology not inspire us #SarahWhite
was uninspired by psychology-
Τhe modern psychology not inspire us #SarahWhite
was uninspired by psychology-
Τhe modern psychology not inspire us #nakedtherapist
SarahWhite nakedtherapist
-
- Moral Psychology
- δημιουργός λογικής ηθική φιλοσοφία
- ιδεατής νοητής ευρέτης της λογικής ηθική φιλοσοφία
- καταγωγή των γνώσεων από τις αισθήσεις, αγωγή των γνώσεων από τις αισθήσεις, αγωγή των γνώσεων από τa αισθήmata, poiisi των γνώσεων από τa +αισθήmata, ΟΤΑΝ, Η ΛΟΓΙΚΗ, ΝΟΟΥΜΕ ΜΕ ΜΕΙΩΜΕΝΟ ΒΑΘΜΟ ΛΟΓΙΚΗΣ, ΟΛΙΓΟΤΕΡΟΝ ΑΠΟ ΤΑ ΑΙΣΘΗΜΑΤΑ..
- ηδονή, αλλά την πιο τέλεια, αυτή δηλ. που πηγάζει από τη διάνοια.
- Ο σκοπός των ανθρώπινων ενεργειών, είναι η ευδαιμονία, ως ενέργεια σύμφωνη με την αρετή.
- καταγωγή των γνώσεων από τις αισθήσεις
- με την τυπική λογική νοήται η αντικειμενική πραγματικότητα "στατικά" και όχι μέσα στην αέναη μεταβολή και κίνησή της.
- Αρετή και καλο στην ψυχολογία
- Placing virtue and the human good in psychology.
- η ψυχολογία απομακρύνθηκε από το θέμα της αρετής
- oi ψυχολογoi απομακρύνθηκav από τηv i8iki-αρετή, parodigwz-merikwz..
- ηθική αρετή λογική
- θέσει της αρετής και τού ανθρώπινου καλού στην ψυχολογία
- Placing virtue and the human good in psychology.
- psychology turned away from the topic of virtue
- ενδιαφέρον για την ηθική αρετή και την καλή ζωή (eudaimonia) στην ψυχολογία
- eudaimonia ως πρωταρχικό ανθρώπινο καλό που αποτελείται από τη συμμετοχή σε χαρακτηριστικά του ανθρώπου αγαθών (π.χ., τη γνώση, που ανήκουν) μέσω ενάρετο δραστηριότητα
- Ιστορικά, η ψυχολογία απομακρύνθηκε από το θέμα της αρετής σε συνδυασμό με το δημοφιλές πολιτιστικό ενδιαφέρον υπέρ της προσωπικότητας και όχι χαρακτήρα.
- ενδιαφέρον για την ηθική αρετή και την καλή ζωή (eudaimonia) στην ψυχολογία
- Τοποθέτηση αρετή και το ανθρώπινο καλό στην ψυχολογία.
- είναι απαραίτητος ο ενάρετος βίος και από την meria των αρχόντων και από την meria των αρχομένων
- είναι απαραίτητος ο ενάρετος βίος
- συνδέεται η ηθική με την πολιτική
- να διδαχθεί η αρετή
- η ψυχή γνώριζε την ιδέα του αγαθού
- Με την κατάλληλη παιδεία το λογιστικό μέρος της ψυχής ξαναθυμάται την ιδέα της αρετής, περιορίζει τη δράση του επιθυμητικού και του θυμοειδούς σε τέτοιο σημείο, ώστε να εξασφαλίζεται η ισορροπία δυνάμεων. Η ψυχή οδηγούμενη στη γνώση του αγαθού εξασφαλίζει την αρμονία.
- Όταν η δικαιοσύνη και οι άλλες αρετές συμπληρωθούν από την ιδέα του αγαθού θα γίνουν χρήσιμες και ωφέλιμες.
- Με αυτόν τον τρόπο ο άνθρωπος φτάνει στην ευδαιμονία
- Placing virtue and the human good in psychology.
- η ψυχολογία απομακρύνθηκε από το θέμα της αρετής
- Για τον αδάμ Smith, όπως και για την πλατωνική παράδοση, το «ανθρώπινο καλό» και οι αρετές παραμένουν στο επίκεντρο της πολιτικής.
- Για Smith, όπως και για την παράδοση πλατωνική, την «ανθρώπινη καλό» και τις αρετές παραμένουν στο επίκεντρο της πολιτικής.
- For Smith, as for the Platonic tradition, the "human good" and the virtues remain central to politics.
- το «ανθρώπινο καλό» και οι αρετές παραμένουν στο επίκεντρο
- oi ψυχολογoi απομακρύνθηκav από τηv i8iki-αρετή, parodigwz-merikwz.. ηθική αρετή
- Anyone who wants to know the human psyche will learn next to nothing from experimental psychology.
- Όποιος θέλει να ξέρει την ανθρώπινη ψυχή θα μάθουν δίπλα σε τίποτα από την πειραματική ψυχολογία.
-
-
the modern psychology not inspire us Sara hWh ite naked the rapist
-
Δυστυχώς πολλοί άνθρωποι θεωρούν, ότι η σύγχρονη επιστήμη διαφωνεί απολύτως με τις απόψεις των αρχαίων σοφών.
-
The everything new is a well-forgotten old.
Το πάν καινούργιο-είναι ένα καλά ξεχασμένο παλιό.
When everything new is well-forgotten old
Everything New Is ActuallyWell-Forgotten Old
-
Δυστυχώς πολλοί άνθρωποι θεωρούν, ότι η σύγχρονη επιστήμη διαφωνεί απολύτως με τις απόψεις των αρχαίων σοφών.
-
The everything new is a well-forgotten old.
Το πάν καινούργιο-είναι ένα καλά ξεχασμένο παλιό.
When everything new is well-forgotten old
Everything New Is ActuallyWell-Forgotten Old
-
- In modern psychology inspiration is not frequently studied, but it is generally seen as an
entirelyinternal process. - In each view inspiration is, by its nature, viewed as beyond the control of a person.
-
- Στη σύγχρονη ψυχολογία, έμπνευση, δεν είναι συχνά μελετηθεί, αλλά, είναι γενικά θεωρείται ως μια
εντελώςεσωτερική διαδικασία. - Σε κάθε έμπνευση άποψη είναι, από τη φύση του, θεωρείται πέρα από τον έλεγχο του ατόμου.
-
οι αρχές της σύγχρονης επιστημονικής ψυχολογίας βρίσκονται, πολύ αργότερα, στο ψυχολογικό πειραματικό εργαστήριο του W.Wundt στη Λειψία και μετεφέρθησαν στην Ελλάδα από το μαθητή του Θεόφιλο Βορέα μετά το 1899
-
-
-
η Ψυχολογία γεννήθηκε από τα σπλάχνα της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας
-
modern psychology was born in the laboratories of the late 1800s.
-
σύγχρονη ψυχολογία γεννήθηκε στα εργαστήρια του τα τέλη του 1800
-
η Ψυχολογία είναι πνευματικό τέκνο της αρχαίας ελληνικής διανόησης
οι αρχές της σύγχρονης επιστημονικής ψυχολογίας βρίσκονται, πολύ αργότερα, στο ψυχολογικό πειραματικό εργαστήριο του W.Wundt στη Λειψία και μετεφέρθησαν στην Ελλάδα από το μαθητή του Θεόφιλο Βορέα μετά το 1899
-
- The history of psychology as a scholarly study of the mind and behavior dates back to the Ancient Greeks.
- There is also evidence of psychological thought in ancient Egypt.
- Psychology was a branch of philosophy until the 1870s, when psychology developed as an independent scientific discipline in Germany and the United States.
- Psychology borders on various other fields including physiology,neuroscience, artificial intelligence, sociology, anthropology, as well as philosophy and other components of the humanities.
-
- Η ιστορία της ψυχολογίας ως επιστημονική μελέτη του νου και τη συμπεριφορά χρονολογείται από τους αρχαίους Έλληνες.
- Υπάρχουν επίσης στοιχεία της ψυχολογικής σκέψης στην αρχαία Αίγυπτο.
- Ψυχολογία ήταν ένας κλάδος της φιλοσοφίας μέχρι τη δεκαετία του 1870, όταν η ψυχολογία αναπτύχθηκε ως μια ανεξάρτητη επιστημονική πειθαρχία στη Γερμανία και τις Ηνωμένες Πολιτείες.
- συνόρα Ψυχολογίας σε διάφορα άλλα πεδία όπωςη φυσιολογία, τις νευροεπιστήμες, η τεχνητή νοημοσύνη, την κοινωνιολογία, την ανθρωπολογία, καθώς και τη φιλοσοφία και άλλα συστατικά των ανθρωπιστικών επιστημών.
-
η Ψυχολογία γεννήθηκε από τα σπλάχνα της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας
-
modern psychology was born in the laboratories of the late 1800s.
-
σύγχρονη ψυχολογία γεννήθηκε στα εργαστήρια του τα τέλη του 1800
-
η Ψυχολογία είναι πνευματικό τέκνο της αρχαίας ελληνικής διανόησης
http://www.textbookshop.info/tag/modern-psychology-was-born-in-the/
modern psychology was born in the philosophy
-
Modern psychology was born in the
A) 4th century B.C., with the Greek philosophers.
B) 1800s, after the birth of modern science. ...... This one? Im almost sure.
C) 1900s, with the founding of psychoanalysis.
D) Middle Ages, with tests to determine if a person was possessed.
A) 4th century B.C., with the Greek philosophers.
B) 1800s, after the birth of modern science. ...... This one? Im almost sure.
C) 1900s, with the founding of psychoanalysis.
D) Middle Ages, with tests to determine if a person was possessed.
-
- Modern psychology was born in the 4th century B.C., with the Greek philosophers.
- Modern psychology was born in the 1800s, after the birth of modern science. ...... This one? Im almost sure.
- Modern psychology was born in the 1900s, with the founding of psychoanalysis.
- Modern psychology was born in the Middle Ages, with tests to determine if a person was possessed.
-
modern psychology was born in the late.
σύγχρονη ψυχολογία γεννήθηκε στα τέλη της δεκαετίας.
η Ψυχολογία γεννήθηκε από τα σπλάχνα της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας
-
Αν και οι θεωρίες για το πώς το ανθρώπινο μυαλό λειτουργεί έχουνδιαδεδομένη από την αρχαιότητα, η σύγχρονη ψυχολογίαγεννήθηκε στα τέλη του δέκατου ένατου αιώνα
-
Although theories about how the human mind functions have been prevalent since ancient times, modern psychology was born in the late nineteenth century
-
-
Αν και οι θεωρίες για το πώς το ανθρώπινο μυαλό λειτουργεί έχουνδιαδεδομένη από την αρχαιότητα, η σύγχρονη ψυχολογίαγεννήθηκε στα τέλη του δέκατου ένατου αιώνα
-
Although theories about how the human mind functions have been prevalent since ancient times, modern psychology was born in the late nineteenth century
-
- Η σύγχρονη επιστήμη της Ψυχολογίας γεννήθηκε στη Λειψία της Γερμανίας περί το 1880 και πατέρας της θεωρείται ο Wilhelm Wundt, που ίδρυσε κι ένα από τα πρώτα ψυχολογικά εργαστήρια (Kendler, 1987).
- Από τις πρώτες ημέρες της ζωή της, η Ψυχολογία (κυρίως στις Ηνωμένες Πολιτείες) ασχολήθηκε με θέματα που αφορούσαν την παιδεία και την εκπαίδευση ατόμων όλων των ηλικιών και δυνατοτήτων και προσπάθησε να δώσει απαντήσεις σε προβλήματα μαθησιακά, συμπεριφοράς, προσαρμογής και άλλα.
- Όμως, παρ’ όλο που τα περισσότερα βιβλία και εισαγωγικά εγχειρίδια τονίζουν πως η Ψυχολογία είναι πνευματικό τέκνο της αρχαίας ελληνικής διανόησης, οι ίδιες βιβλιογραφικές πηγές αναφέρουν πως η σύγχρονη ψυχολογική επιστήμη άργησε να στεριώσει στη χώρα μας (Hatzichristou, 2002). Prof Dimitrios G Hatzichristou, Dr. Dimitrios Hatzichristou is Professor
-
έρχεται το τέλος της ψυχολογίας γιατί άλλες πιο σύγχρονες επιστήμες όπως η γνωσιακή επιστήμη ή η βιο-γενετική μπορούν να απαντήσουν καλύτερα τα ερωτήματα περί ανθρώπινης σκέψης και συμπεριφοράς, στην εποχή που αποκωδικοποιείται το ανθρώπινο γονιδίωμα και κατασκευάζονται μηχανές που «σκέφτονται» και «αλληλεπιδρούν»
-
έρχεται το τέλος της ψυχολογίας γιατί άλλες πιο σύγχρονες επιστήμες όπως η γνωσιακή επιστήμη ή η βιο-γενετική μπορούν να απαντήσουν καλύτερα τα ερωτήματα περί ανθρώπινης σκέψης και συμπεριφοράς, στην εποχή που αποκωδικοποιείται το ανθρώπινο γονιδίωμα και κατασκευάζονται μηχανές που «σκέφτονται» και «αλληλεπιδρούν»
-
ψήγματα της θεϊκής ή αιώνιας αλήθειας μπορούν να αναζητηθούν σε όλες τις θρησκείες της Ανθρωπότητας
ψήγματα της θεϊκής ή αιώνιας αλήθειας μπορούν να αναζητηθούν σε όλες τις ιδεες της Ανθρωπότητας
ψήγματα της θεϊκής ή αιώνιας αλήθειας μπορούν να αναζητηθούν σε όλες τις ιδεολογιες της Ανθρωπότητας
-
Οι αρχές της κλασικής ψυχολογίας τις περισσότερες φορές δεν βοηθούν να ευρεθεί μία διέξοδος και να λυθεί το πρόβλημα.
Ακριβώς για τον λόγο αυτό τον τελευταίο καιρό μεγαλύτερη διάδοση αποκτά η ούτως ειπείν εναλλακτική ψυχολογία
μεγαλύτερη διάδοση αποκτά η εναλλακτική ψυχολογία, που περιέχει τις φιλοσοφικές διδασκαλίες των αρχαίων σοφών
-
αρχαίο ιατρικό σύγγραμμα Αγιουρβέδα
-
Ayurveda είναι το αρχαίο σύστημα της ιατρικής, το οποίο χρονολογείται γύρω στο 1500 π. Χ. και 500 π. Χ.
-
Ακαδημίας Αρχαίας Ελληνικής και Παραδοσιακής Κινέζικης Ιατρικής
-
Οι αρχές της κλασικής ψυχολογίας τις περισσότερες φορές δεν βοηθούν να ευρεθεί μία διέξοδος και να λυθεί το πρόβλημα.
Ακριβώς για τον λόγο αυτό τον τελευταίο καιρό μεγαλύτερη διάδοση αποκτά η ούτως ειπείν εναλλακτική ψυχολογία
μεγαλύτερη διάδοση αποκτά η εναλλακτική ψυχολογία, που περιέχει τις φιλοσοφικές διδασκαλίες των αρχαίων σοφών
-
αρχαίο ιατρικό σύγγραμμα Αγιουρβέδα
-
Ayurveda είναι το αρχαίο σύστημα της ιατρικής, το οποίο χρονολογείται γύρω στο 1500 π. Χ. και 500 π. Χ.
-
Ακαδημίας Αρχαίας Ελληνικής και Παραδοσιακής Κινέζικης Ιατρικής
-
-
Σ'ένα άρθρο που δημοσιεύτηκε στη "Liberation", ο Γάλλος φιλόσοφος Φρανσουά Νταγκονιέ υποστηρίζει ότι η αρχαία Ελληνική σοφία, ειδικά εκείνη των Επικούρειων και των Στωικών, δε μπορεί να βοηθήσει το σύγχρονο άνθρωπο στην αναζήτηση της ευτυχίας διότι τάχα:
A)δεν είναι προσιτή παρά μόνο στους σοφούς ή τουλάχιστον σε αυτούς, που μπορούν να κατανοήσουν τους νόμους του σύμπαντος!
B)η λύση της μας συμφιλιώνει μοιρολατρικά με τη δυστυχία!
Στη συνέχεια αναφέρεται στην κατάρριψη του ουτοπιστικού ιδεώδους της συναινετικής κοινωνίας των πολιτών του 18ου αιώνα, κάτω από την κυριαρχία της αστικής τάξης, καθώς και στην απομυθοποίηση του σοσιαλιστικού ιδεώδους της ευτυχίας. Σύμφωνα με τον Νταγκονιέ η έννοια της ευτυχίας, όχι μόνο έχει χάσει τη γοητεία της σήμερα, αλλά ο πολίτης έχει μάθει να δυσπιστεί σε κάθε αναφορά της, αφού το "όνειρο της ευτυχίας" χρησίμευσε σαν λάβαρο οπισθοδρομικών ιδεολογιών. Καταλήγοντας, ο Γάλλος διανοητής υποστηρίζει ότι πρέπει να μετατοπίσουμε το "απατηλό πρόβλημα της ευτυχίας", να το αφαιρέσουμε από τον ηθικολόγο για να το αναθέσουμε στην κοινωνιο-πολιτική (sociopolitique), που εντοπίζοντας τις παγκόσμιες ανισορροπίες θα αναζητήσει δυνατές λύσεις που θα μειώσουν τις κραυγαλέες ανισότητες και θα περιορίσουν την αθλιότητα ...;
Οι απόψεις αυτές του Νταγκονιέ είναι πιστή αντανάκλαση του αδιεξόδου στο οποίο έχει περιέλθει η σύγχρονη φιλοσοφική σκέψη, ακολουθώντας τη γενικότερη αναθεώρηση των αξιών, ενός πολιτισμού σε κρίσιμη καμπή.Ενώ υποτίθεται ότι διαφωνεί με τη μοιρολατρική στάση, εντούτοις, αποστερεί το άτομο από την ευθύνη της προσωπικής του ευτυχίας, για να την εναποθέσει, "ρεαλιστικά", σε κάποιους φαντοματικούς, τεχνοκρατικούς, κοινωνιο-πολιτικούς φορείς! Δε μας ξαφνιάζει αυτή η στάση, αν θυμηθούμε τα λόγια του Φ.Νίτσε, μέσα από το στόμα του "Ζαρατούστρα":
"Όλοι εσείς διάσημοι φιλόσοφοι, έχετε υπηρετήσει τους ανθρώπους και τις ανθρώπινες δεισιδαιμονίες, δεν έχετε υπηρετήσει την αλήθεια.Και γι'αυτόν ακριβώς το λόγο σας έχουν πληρώσει με σεβασμό".
Η σύγχρονη φιλοσοφία μοιάζει να έχει χάσει το πνεύμα της και μαζί με αυτό και τον βαθύτερο προορισμό της, που είναι η αποκάλυψη της Αλήθειας και ο φωτισμός της πορείας του ανθρώπου προς την αυτογνωσία, την αυτοεκπλήρωση και την ευδαιμονία.
Η φιλοσοφία δεν είναι πια Σοφία, από τη στιγμή που δε σφυρηλατείται από την εμπειρία, αλλά μετατρέπεται σε παιχνίδι του νου, σε διανοητική γυμναστική. Δεν είναι πλέον ένας δρόμος για να βρούμε την Αγάπη, την Ομορφιά και την Ευτυχία. Είναι απλά ένα σύστημα, συχνά δυσνόητο, από άδειες λέξεις.Όχι μόνο δε συμπαραστέκεται στην αναζήτηση της πολυπόθητης ευτυχίας, αλλά με τον όγκο της "αυθεντίας"της, συσκοτίζει το μονοπάτι και εμποδίζει τους ανθρώπους να ανακαλύψουν το μυστήριο μέσα τους.
Ένας από τους τους σπουδαιότερους μεταπολεμικούς στοχαστές, ο Ρουμάνος φιλόσοφος Ε.Μ.Σιοράν κάνει μια πολύ ειλικρινή αυτοκριτική: " Οι άλλοι δεν έχουν την αίσθηση ότι είναι τσαρλατάνοι και είναι. Εγώ είμαι όσο κι εκείνοι, αλλά το γνωρίζω και γι'αυτό υποφέρω".
Η φιλοσοφία πρέπει, κατά τον Επίκουρο, να ασχολείται με ζητήματα που έχουν άμεση σχέση με της ανάγκες της ζωής.Ακόμη και στην εποχή του, πολλοί στοχαστές χασομερούσαν με περιθωριακά ζητήματα, με άγονες συζητήσεις και με διαλεχτικά πλάσματα που έδιναν την εντύπωση υψηλής σοφίας.
Ίσως μια αγνή καρδιά και ένας απλός νους είναι πιο κοντά στην αλήθεια και στο βαθύτερο νόημα της διδασκαλίας των αρχαίων Σοφών, απ'ότι πολλοί επαγγελματίες της διανόησης. "Εξομολογούμαι σοι, πάτερ, Κύριε του ουρανού και της γης, ότι απέκρυψας ταύτα από σοφών και συνετών και απεκάλυψaς αυτά νηπίοις" Κατά Λουκά 10:21
Οι θεωρίες για την ευτυχία είναι συνήθως δύο ειδών. Είναι αυτές που μας λένε πως να γίνουμε ευτυχισμένοι αλλάζοντας τις εξωτερικές συνθήκες της ζωής και αυτές που στηρίζονται στη αλλαγή του εαυτού μας. Υπάρχουν πολλές συνταγές, άλλες κομψές και άλλες τελείως ανόητες, που δίνουν πρακτικές οδηγίες για την επίτευξη του επιθυμητού αποτελέσματος. Ο Νταγκονιέ, παρακάμπτοντας με ελαφρότητα την ατομική στάση ζωής, επικεντρώνεται αποκλειστικά στην κοινωνική διάσταση. "Ρεαλιστικά", το μόνο που μπορούμε να αναμένουμε, κατά το Γάλλο φιλόσοφο, είναι να μειωθούν κάπως τα δεινά που δοκιμάζουν την ανθρωπότητα σε συλλογικό επίπεδο. Η ευτυχία σαν θετικό ατομικό βίωμα συναντάται πλέον μόνο στα όνειρα των αφελών!
Στο κοινωνικό επίπεδο, ο εσχατολογικός μύθος της επίγειας ευτυχίας οδηγεί σε άγονες ονειροπολήσεις ή εκφυλίζεται σε δογματικό φανατισμό.Η άρνηση όμως του μύθου ενός λαμπρού μέλλοντος δε μας οδηγεί αυτόματα στην άρνηση της "ρεαλιστικής ουτοπίας", κατά τον Εντγκάρ Μορέν, και της ελπίδας για μια ουσιαστική μεταβολή στην κοινωνία μας. "Χωρίς ένα ιδανικό πρότυπο,χωρίς τη βούληση να σχεδιάσουμε το μέλλον, υποτασσόμαστε άνευ όρων στην κυριαρχία της παγκόσμιας αγοράς." Ο πολίτης οφείλει να αγωνίζεται για τη βελτίωση του βιοτικού του επιπέδου, γνωρίζοντας όμως ότι "ουκ επ'άρτω μόνο ζήσεται άνθρωπος".
Στο ψυχολογικό επίπεδο, η ευτυχία και η δυστυχία είναι πλευρές του ίδιου νομίσματος.Κάθε προσπάθεια διαχωρισμού τους είναι μάταιη και οδηγεί αναπόφευκτα σε περισσότερη δυστυχία. Η δυστυχία, κατά παράδοξο τρόπο, δημιουργεί τις συνθήκες μέσα από τις οποίες μπορούμε να αισθανθούμε ευτυχία. Μόνο ο φυλακισμένος ξέρει τι θα πεί ελευθερία, ενώ ο άρρωστος εκτιμά πλήρως την υγεία ...;.Η "ευ-δυστυχία" είναι λοιπόν κάτι το πολύ εύθραυστο και υποκειμενικό.
Στο ανώτερο πνευματικό επίπεδο, ο στόχος δεν είναι η ευτυχία, αλλά η ευδαιμονία (μακαριότητα), που βρίσκεται πέρα από κάθε δυισμό και είναι νηφάλια, ήρεμη, δροσερή.
Είναι έκσταση χωρίς καμιά αναστάτωση. Από τη στιγμή που κατακτήσει κανείς αυτή την κατάσταση, διαλύεται κάθε εσωτερική αναταραχή ("λύεται πας ο της ψυχής χειμών",κατά τον Επίκουρο). " Αληθινά αισθανόμαστε (πιεστική) την ανάγκη για ηδονή,ότανυποφέρουμε από την έλλειψη αυτής της πληρότητας ...;Η τύχη για τον σοφό δεν είναι μια θεότης, όπως για τις μάζες και δεν δίνει κανένα καλό ή κακό καθαριστικό για την μακάρια ζωή.Γι'αυτό είναι προτιμότερο να είσαι άτυχος, αλλά σοφός (ευλογίστως ατυχείν), παρά τυχερός και ανόητος (αλογίστως ευτυχείν)."
Η ευδαιμονία ως προορισμός και μοίρα του ανθρώπου, σημαίνει ταυτόχρονα ένωση με το Θείο ή με την Κοσμική Ενέργεια, ή με τους όρους της Ανατολής: αρμονία με το Ταο, την Μόκσα ή τη Νιρβάνα. "Ο άνθρωπος που έχει κατακτήσει την αταραξία ζει σαν Θεός μεταξύ των ανθρώπων"(Επίκουρος:Επιστολή προς Μενοικέα)
Αυτή η υπέρτατη τάξη ευτυχίας δεν είναι το αποτέλεσμα δράσης, αλλά μάλλον του "ανοίγματος" σ'αυτήν. Όπως έλεγε ο Καζαντζάκης : "Δεν υπάρχουν δρόμοι προς τον Θεό, μονάχα γκρεμός.Πήδα μέσα του!" Η δράση έγκειται περισσότερο στην άρση των εμποδίων για την αποκάλυψή της. Σύμφωνα με τις μεγάλες αρχαίες φιλοσοφικές παραδόσεις, η δυστυχία του ανθρώπου πηγάζει από την υπαρξιακή αγωνία που συνοδεύει την αίσθηση της απομόνωσής του από τη "ζωή" και την "πραγματικότητα" στο σύνολό της. Από την άλλη, η μακαριότητα (αίσθηση αρμονίας, πληρότητας και ολοκλήρωσης) συνοδεύει τη συνειδητοποίηση ότι το αίσθημα της απομόνωσης είναι ψευδαίσθηση. Ο Έριχ Φρομ αναρωτιόταν αν η ψυχασθένεια, η αυτοκτονία, ο αλκοολισμός και τα ναρκωτικά δεν είναι παθολογικοί δρόμοι φυγής από μιά αφόρητη κατάσταση, που δεν κατορθώνει να ικανοποιήσει τις ουσιαστικές ανθρώπινες ανάγκες για ενότητα, δημιουργία, υπέρβαση, νόημα-προσανατολισμό, ρίζωμα, ταυτότητα, αυτοπραγμάτωση. Η επιθυμία για "επιστροφή στο σπίτι" δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται μονόπλευρα σαν παλινδρόμηση ή επιθυμία για επιστροφή στη μήτρα, αλλά σαν ένα δυνάμει προοδευτικό φαινόμενο συμφιλίωσης και εναρμόνισης με τη Φύση και με την ίδια την πνευματική μας υπόσταση. Στην ουσία, ακόμη και αυτός που θεωρεί τον εαυτό του ξέχωρο και εξατομικευμένο, είναι ριζωμένος στην οικουμενική και αδιαίρετη Αλήθεια, που εκδηλώνεται στο κάθε τι. Η ευδαιμονία λοιπόν, βρίσκεται στην ανεπιφύλακτη και αβίαστη αποδοχή αυτού που είμαστε και όχι στις άκαρπες προσπάθειες να γίνουμε κάτι άλλο. Η αληθινή αποδοχή του εαυτού κρύβει κάποιο μυστήριο, αφού όπως έλεγαν οι Πυθαγόρειοι: "η γνώση του εαυτού σε οδηγεί στη γνώση του κόσμου και των Θεών".
Η αποδοχή της Ζωής, η παραίτηση από το άσκοπο κυνηγητό της ευτυχίας και η εγκατάλειψη στην Κοσμική Θέληση, δε σημαίνουν αυτόματα αδράνεια, μοιρολατρία και παθητικό συμβιβασμό με τη δυστυχία. Αντίθετα μάλιστα! Ο ολοκληρωμένος άνθρωπος εκπληρώνει συνεπέστερα όλες του τις υποχρεώσεις και διαδραματίζει καλύτερα τον κοινωνικό του ρόλο, συμβάλλοντας στη βελτίωση των εξωτερικών συνθηκών. Εσωτερικά όμως παραμένει "παρατηρητής", διατηρώντας την ηρεμία και την αρμονία, μέσα στο θόρυβο και τη σύγχυση της καθημερινότητας. Η λύτρωση από τη δυστυχία, λοιπόν, δεν απορρέει από την άρνηση των εγκοσμίων, αλλά από την εγκατάλειψη της ταύτισης-προσκόλλησης. Είναι η απάρνηση των ονειρικών προβολών της επιθυμίας, για να αγκαλιάσουμε αυτό που είναι εδώ και τώρα. Αυτή την αλχημιστική σύνθεση των "αντιθέτων" εκφράζει παραστατικά ο "Ζορμπάς ο Βούδας", που αντιπροσωπεύει το μοντέλο του καινούργιου ανθρώπου κατά τον Οsho.
Η συνειδητοποίηση του Εσωτερικού Πυρήνα της Ύπαρξης, μας χαρίζει μια ανεξάντλητη πηγή ευεξίας και ζωντάνιας, που δε μας εγκαταλείπει ούτε στις πιο δύσκολες στιγμές.
-
όταν δεν νοούμε την παντική νόηση νοούμε δυσαρέστιες.
-
- Οι νοήεις γεννούν την πράξη.
- Η πράξη την συνήθεια.
- Η συνήθεια τον χαρακτήρα.
- Και ο χαρακτήρας την ζωή.
- Συνεπώς, είναι φύσει αδύνατον ν' αλλάξει η ζωή του ανθρώπου, αν δεν αλλάξει την νόησή του.
-
Ο σκοπός τις περισσότερες φορές είναι η ερμηνεία των λέξεων είτε μιας γλώσσας σε συγκεκριμένη ιστορική περίοδο, ή των γλωσσικών ιδιωμάτων των όρων ενός κλάδου, των επιστημών γενικώς, ανεξαρτήτως γλώσσας, της ιδιωματικής γλώσσας ενός συγγραφέα.
Η ανάλυση της γλώσσας χαρακτηρίζει κυρίως τα γλωσσικά λεξικά.
Η ανάλυση της ετυμολογίας των λέξεων χαρακτηρίζει ως στόχος τα ετυμολογικά λεξικά, η περιγραφή της σημασίας των λέξων τα εγκυκλοπαιδικά λεξικά, ενώ η ορθή γραφή τα ορθογραφικά λεξικά.
Υπάρχουν επίσης λεξικά ανωμάλων ρημάτων, λεξικά εννοιών καθ' ομάδας κ.λπ.
-
- Τα πεδία εφαρμογής της ψυχολογίας είναι τόσα, όσα και αυτά της ανθρώπινης δραστηριότητας.
- Η ψυχολογία είναι επιστήμη διότι χρησιμοποιεί επιστημονικές μεθόδους, μάλιστα τις ίδιες, όπως η φυσική, η χημεία και η βιολογία, δηλαδή το επιστημονικ πείραμα, τηn επιστημονικ διατύπωση επιστημονικ υποθέσεων και τον επιστημονικό έλεγχο των επιστημονικ θεωριών.
- Ένας απλός και σύγχρονος ορισμός είναι ότι η Ψυχολογία είναι η επιστημονική μελέτη της συμπεριφοράς και των ψυχικών λειτουργιών.
-
αρχές σύγχρονης επιστημονικής ψυχολογίας ψυχολογικό πειραματικό εργαστήριο W.Wundt Λειψία μετεφέρθησαν Ελλάδα Θεόφιλο Βορέα μετά από το 1899-
-
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου