Φημιζόταν για την ρητορική του τέχνη και την σοφία, εξ ου και η φράση «σοφότερος Προδίκου».
Ήρθε στην Αθήνα ως πρεσβευτής από την Κέα και έγινε γνωστός ως ρήτορας και δάσκαλος.
Όπως και ο Πρωταγόρας, είχε ως επάγγελμα την εκπαίδευση των μαθητών του για δημόσια αξιώματα, με ιδιαίτερη έμφαση στη σωστή χρήση της γλώσσας.
Μερικοί από τους διαλόγους του Πλάτωνα εστιάζουν
στη γλωσσική θεωρία του Προδίκου και στην εμμονή του για τη σωστή χρήση των ονομάτων.
Σε μερικούς από τους Πλατωνικούς διαλόγους ο Σωκράτης εμφανίζεται ως φίλος και σύντροφος του Προδίκου.
Στον Πρόδικο αποδίδεται η περίφημη αφήγηση για τον Ηρακλή στο δίστρατο (Ξενοφώντος Απομνημονεύματα, 2.1.21-34), όπου ο διάλογος του τελευταίου με την Αρετή και την Κακία, που κατά νεότερες ερμηνείες πρόκειται για πολιτική αλληγορία, εφόσον ο Ηρακλής καλείται να επιλέξει στην πραγματικότητα μεταξύ του νομίμου πολιτεύματος και της τυραννίας.
NICOLAÏDOU-KYRIANIDOU (Vana),
«Prodicos et Xénophon ou le choix d’Héraclès entre la tyrannie et la loyauté», στον τόμο Κέα -Κύθνος : Ιστορία και Αρχαιολογία. Πρακτικά Διεθνούς Συμποσίου. Κέα - Κύθνος, 22-15 Ιουνίου 1994, Αθήνα 1998 [Κέντρον Ελληνικής και Ρωμαϊκής Αρχαιότητος. Εθνικόν Ίδρυμα Ερευνών, αρ. 27], σελ. 81–98.
«Ο Πρόδικος ο Κείος, φιλόσοφος και σοφιστής, σύγχρονος του Δημοκρίτου, μαθητής του Πρωταγόρα, πέθανε στην Αθήνα, αφού του έδωσαν να πιει κώνειο, με το αιτιολογικό ότι διέφθειρε τους νέους.» (Πηγή: Σούδας). Σχετικά πρβ. Αριστοφάνης, απ. 490:«τοῦτον τὸν ἄνδρ’ ἢ βυβλίον διέφθορεν ἢ Πρόδικος ἢ τῶν ἀδολεσχῶν εἷς γέ τις». Ο Πλάτων στο διάλογο Ερυξίας 399a λέει πως κάποτε οι Αθηναίοι έδιωξαν τον Πρόδικο από το Λύκειο, γιατί δίδασκε στους νέους πράγματα που δεν έκανε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου