postΜΕΤΑ Theoretical philosophical psychology

clinical philosophy κλινική φιλοσοφία Filosofia clínica , scholar google "θεωρητικη ψυχολογια" "φιλοσοφικη ψυχολογια", scholar google "Theoretical philosophical psychology", postpsychology, metapsychology, ΜΕΤΑΨΥΧΟΛΟΓΙΑ, Μεταψυχολογία, POST Theoretical philosophical psychology, θεωρητικη φιλοσοφικη ψυχολογια, Theoretical philosophical psychology, φιλοσοφικη ψυχολογια, philosophical psychology, θεωρητικη ψυχολογια, Theoretical psychology, META Theoretical philosophical psychology, postΜΕΤΑpsychology, postΜΕΤΑ Theoretical philosophical psychology, νοοόντι

scholar google

scholar google
  1. Μηχανή αναζήτησης ελληνικών ψηφιακών βιβλιοθηκών http://openarchives.gr/
  2. Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών (EAΔΔ) http://phdtheses.ekt.gr/eadd/

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΩΝ ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

love dance

From Φ

Δευτέρα 27 Φεβρουαρίου 2012

Η ερμηνευτική, σε πλήρη αντίθεση με τον θετικισμό


-Μέχρι τον Β’ Παγκόσμιο στο πεδίο της ψυχολογίας κυριαρχούσε ο συμπεριφορισμός και ο θετικισμός.
Υπό την επίδραση της πρώτης γνωσιακής επανάστασης που πραγματοποιήθηκε την μεταπολεμική περίοδο η προσοχή των ψυχολόγων στράφηκε στη μελέτη των γνωστικών διαδικασιών.
Υπό την επίδραση της Ψυχολογίας της δεύτερης γνωσιακής επανάστασης που έγινε στη δεκαετία του 1970 το ενδιαφέρον στράθηκε στη μελέτη των αφηγήσεων
Και στις δυο γνωσιακές επαναστάσεις πρωταγωνιστικό ρόλο διαδραμάτισε ο Jerome Bruner
Jerome Seymour Bruner (born October 1, 1915) is an American psychologist who has made significant contributions to human cognitive psychology and cognitive learning theory ineducational psychology, as well as to history and to the general philosophy of education. Bruner is currently a senior research fellow at the New York University School of Law. He received hisB.A. in 1937 from Duke University and his Ph.D. from Harvard University in 1941[1].
§
Jerome Bruner Seymour (γεννημένος 1 Οκτωβρίου, 1915) είναι ένας Αμερικανός ψυχολόγος ο οποίος έχει κάνει σημαντικές συνεισφορές για την ανθρώπινη γνωστική ψυχολογία και τη γνωστική θεωρία μάθησης της εκπαιδευτικής ψυχολογίας, καθώς και με την ιστορία και τη γενική φιλοσοφία της εκπαίδευσης. Bruner είναι σήμερα ένας ανώτερος ερευνητής στο New York School του Πανεπιστημίου του Νόμου. Έλαβε B.A. του το 1937 από το Duke University και το διδακτορικό του από το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ το 1941 [1].
O Jerome Bruner με άλλους συναδέλφους του έστρεψε το ενδιαφέρον στο συναίσθημα, στον άνθρωπο, στην ουσία των εννοιών, στο βάθος των πραγμάτων ,στην έννοια του νοήματος.

- Κύρια ήταν η επίδραση της ερμηνευτικής προσέγγισης.
Η ερμηνευτική, σε πλήρη αντίθεση με τον θετικισμό, έφερε στο φως ένα νέο επίπεδο ανάλυσης. Δίνει βάση στο υποκειμενικό νόημα που έχει κάθε πράξη, στην κατανόηση των πράξεων και έδωσε ώθηση στην εφαρμογή μεθόδων των ανθρωπιστικών επιστημών. Η ερμηνευτική κλόνισε τη βεβαιότητα για τη σταθερότητα και τη μοναδικότητα για την έννοια του νοήματος, άρχισε η πολυμορφία ερμηνευτικών προσεγγίσεων.

-H επιστήμη της Ψυχολογίας και η Λογοτεχνία έχουν κοινές ρίζες, όσο διαφορετικοί κι να είναι οι καρποί τους(Bruner). Κι αυτό γιατί η αφήγηση έχει πολλές ψυχολογικές ιδιότητες. Έχει λεχθεί ότι ο ίδιος ο εαυτός είναι μια αφηγηματική κατασκευή.

- Ουσιαστικά ο κλάδος της Αφηγηματικής Ψυχολογίας άρχισε να οικοδομείται απο τη δεκαετία του 1970.
Είναι σαφώς, αρκετά νέος.
στο συναίσθημα, στον άνθρωπο, στην ουσία των εννοιών, στο βάθος των πραγμάτων ,στην έννοια του νοήματος

  1. στο συναίσθημα,
  2. στον άνθρωπο,
  3. στην ουσία των εννοιών,
  4. στο βάθος των πραγμάτων ,
  5. στην έννοια του νοήματος
Η ερμηνευτική, σε πλήρη αντίθεση με τον θετικισμό

Δεν υπάρχουν σχόλια:

thinker

From Φ